کشته و زخمی شدن دهها زن بآتش “دوست” در داقوق


بسمه تعالى
شنبه ۲۰ محرم الحرام ۱۴۳۸ هـ .ق
مصادف با ۲۲ ـ ۱۰ ـ ۲۰۱۶
کشته و زخمی شدن دهها زن بآتش “دوست” در داقوق، نگرانی و شک ما را علاوه بر غم و اندوه تحریک می کند.
دیروز شنبه یک مجلس عزداری زنانه در حسینیهی “ایلخانی” شهر داقوق ـ از توابع استان کرکوک ـ هدف قرار گرفته آمارهای اولیه نشان دهنده ۱۵ شهید و ۵۶ زخمی می باشد.
برخی شاهدان نزدیک به محل وقوع حادثه اعلام کردند: این واقعه در اثر شلیک موشکی از سوی هواپیمایی رخ داد، در همین رابطه یک مسؤول امنیتی تأکید کرد: این حادثه در اثر آتش “دوست ” واقع شد.
ما اگر قربانی شدن شهروندان خود را به واسطه ی آتش دوست طی عملیات نظامی بزرگ و در میادین جنگ درک کنیم، نمی توانیم وقوع این حادثه را در شهری ایمن به دور از محل درگیریهای نظامی درک نماییم، و این مسأله ما را به درخواست تحقیقی فوری و شفاف و دقیق به منظور شناسایی عوامل این حادثه و اهداف خبیثانه ای که در پس آن نهفته است، از پارلمان و دولت بر می انگیزد.
و از مؤسسه های امنیتی و نظامی می خواهیم که مؤسسه های خود ار مزدورانی که با دشمن همکاری دارند پاکسازی نمایند. که خدا می فرماید: (هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى یُؤْفَکُونَ }المنافقون/۴
ما ضمن عرض تسلیت به خانواده های بانوان شهیده و اظهار همدردی با زخمیان آن آنان را به پاداشی که خداوند برای آنان وعده داده و مقام محمودی که برایشان در نظر گرفته مژده می دهیم چرا که آنان در حال تعظیم شعایر الهی و عزادرای برای اهل بیت نبوت و طهارت ـ سلام و درود خدا بر آنان باد ـ بودند.
و از دولت می خواهیم که بازماندگان شهدا و زخمیان را به لحاظ مادی و معنوی تأمین نماید (وما عند الله خیر وأبقى).

مرجع عالی قدر. ایه الله العظمی
محمد یعقوبی ـ نجف اشرف

Add A Knowledge Base Question !

+ = Verify Human or Spambot ?

آخر الأخبار