هیئت مرجعیت معظم به دیدار علمای اعلام، حوزه های علمیه و همچنین رسیدگی به خانواده های نیازمند در افغانستان می پردازد

هیئت مرجعیت معظم به دیدار علمای اعلام، حوزه های علمیه و همچنین رسیدگی به خانواده های نیازمند در افغانستان می پردازد.
بسمه تعالی
در اجرای دستورات حضرت آیت الله شیخ محمد الیعقوبی(دام ظله) در افزایش حمایت مادی و معنوی مردم افغانستان و حوزه های علمیه آنان، هیئتی از مرجعیت معظم در مشهد مقدس، در ماه ربیع الثانی به شهر افغانستان سفر کردند، و این هیئت میهمان در فرودگاه کابل با استقبال گرم و قدردانی متناسب با جایگاه مرجعیت در نجف، مورد استقبال علمی و رسمی قرار گرفت.
این هیئت برنامه خود را با دیدار با حضرت آیت الله شیخ الصالحی رئیس شورای علمای افغانستان در دفتر ایشان در کابل، با حضور جمعی از اعضای شورا آغاز کردند و ایشان به توضیح در مورد هدف از این زیارت پرداختند. و نیز ایشان از نقش ایشان و سائر علماء در تحکیم پایه های مکتب اهل بیت و ارج نهادن به پیروانشان در آن دولت کهن اسلامی تشکر و قدردانی کردند.
این هیئت با همراهان خود از اعضاء شورای علما بر سر مزار مرحوم آیت الله شیخ آصف محسنی (قدس سره) برای ترحم بر ایشان ایستاده و از بخشش فراوان وی تقدیر کردند، زیرا ایشان در احیای بسیاری از حقوق در سطوح فرهنگی، قانون مدنی و تحصیلات مدرسه، نمایندگی سیاسی و .. دست برتر را داشتند.
رئیس این هیئت، برای خیل عظیمی از علما، رجال و نخبگان فرهنگی و اجتماعی را که در محل سکونت ایشان زیارت می کردند، درباره ی تاریخ مرجعیت جناب شیخ یعقوبی، خلاقیت های علمی، فکری، تحصیلی و تربوی ایشان و برنامه های اجتماعی، دینی و موضع گیری های اصیل أو در قبال مسائل امت اسلامی و بشریت توضیح دادند.
سپس این هیئت از شهر های بزرگ افغانستان مثل مزار شریف، هرات، بلخ، بامیان، سربل، بلخاب، با وجود جاده های ناهموار و برخی مناطق کوهستانی پوشیده از برف برای بازرسی میدانی و اطلاع از اوضاع حوزه های علمیه، فعالیت های علمی، دینی، اجتماعی، که در شهر های افغانستان تعداد زیادی مسجد و مدرسه دینی برای مردان و زنان وجود دارد، و همچنین این هیئت کیفیت توضیع شهریه و کمک ها را به حوزه های علمیه و خانواده های آبرومند بررسی کردند؛ و ایشان با شرایط مردم برای برنامه ریزی کمک در جاهایی که مردم در آنجا رنج می کشند، آشنا شدند.
و در ختام این هیئت زیارت خود را برای بار دیگر با نشستی با جناب شیخ صالحی(دام ظله) و استماع به توجیهات ایشان و دیگر علما در باره ی فعالیت در افغانستان پرداختند. و ایشان بر ضرورت کار دفتر جناب شیخ الیعقوبی (دام ظله) در و نمایندگان ایشان در کابل و شهر های افغانستان تاکید کردند، تا بتوانند نقش مرجعیت را به شکل بزرگتری در آنجا فعال کنند.
و این دیدار ۱۷ روز به طول انجامید و این هیئت بعد از آن با موفقیت به شهر مشهد مقدس بازگشت.
از خداوند متعال مسألت می کنیم که این حرکت را در راه خود و برای کسب مرضاتش و همچنین رضایت صاحب الامر بقیه الله قرار دهد.

 

Add A Knowledge Base Question !

+ = Verify Human or Spambot ?

آخر الأخبار