یکپارچگی رابطه , مسولیت پذیری و همبستگی بین مردم و نهادهای دولتی تضمین کننده ی امن ورفاه است

                             یکپارچگی رابطه , مسولیت پذیری و همبستگی بین مردم و نهادهای دولتی تضمین کننده ی امن ورفاه است

مرجع عالیقدر اسلام شیخ محمد یعقوبی دام ظله با شماری از مدیران و نماینده وزارت آموزش و پرورش عراق در دفتر معظم له دیدار و گفت و گو کردند.

حضور با تقدیر و سپاس از ابتکار ماه گذشته معظم له بابت چاپ و کپی کتب درسی و توزیع رایگان آن به دانش اموزان  که وزارت آموزش و پرورش از تکمیل کتب و توزیع آن عاجز ماند تشکر و قدر دانی کردند و همچنان معظم له به سخنان نماینده جموع حاضر که به شرح راهکارهای وزارت و ارتقای علمی و آموزشی دانش آموزان بود توجه فرمودند.

در این دیدار معظم له بر ضرورت همبستگی بین ملت و موسسات دولتی از ناحیه تکاملی و تضمینی که بر شفافیت و اعتماد و مصداقیت و شعور به مسولیت و انصاف باشد تاکید کردند وفرمودند که مالک حقیقی این موسسات دولتی همین مردم هستند که باید این موسسات در خدمت و فراهم کردن زندگی ابرومند برای مردم عمل کند. اما می بینیم که این موسسات در ادای وظایف خود شکست میخورد حال چه قصور باشد وچه تقصیر , لذا در اینصورت باید ملت خودش دستبکار شود و منتظر دولت نباشد زیرا شاید دولت عاجز باشد و بازنده اصلی خود مردم باشند.

معظم له مثالی را زدند که فرمودند زیارت اربعین امام حسین علیه السلام همه بر دوش مردم است و دولت از ارایه هر چیزی از جمله مواد غذایی و مسکن برای ملیونها زایر که هزاران کیلومتر را پیاده می ایند عاجز است لذا میبینیم افراد مومن در طول راه موکبهای متعددی را برافراشته اند تا بتوانند بعضی از نیاز زایران مانند غذا و مسکن و خدمات رفاهی را تقدیم کنند تا این مناسبت مقدس پابرجا بماند.

ومثال دیگر را میتوانیم کمک به نیروهای مردمی عراق را گفت که تروریست ها را از خاک عراق بیرون کرده و مقدسات را حفظ کردند و از اموال عامه و امنیت مردم دفاع کردند , اینگونه باید ملت در تمامی میدانها حضور داشته باشد  تا شکوفایی و اصلاح و پیشرفت بوجود آید که اگر در جایی مانند خدمات شهرداری وغیره دولت عاجز ماند خود مردم دست به کار شوند , که این أمر باعث تکامل بین دولت و مردم و پشرفت میشود تا عذری به مسولان داده نشود یا عذری برای بعضی از فسادهای مالی و اداری باقی نماند.

و در همین زمینه ما دعوت به چاپ کتب درسی نمودیم تا رایگان در اختیار مردم قرار گیرد که مردم غیور عراق لبیک گفتند و با همگام بودن این دعوت با زیارت اربعین وبه نام امام حسین علیه السلام شروع به کار کردند و آن را (حسین لبخند دانش آموز) نام گذاری کردند که توجیه کردیم در صورت وجود اموال اضافی ا ز موکبها ان را صرف چاپ کتب درسی کنند که این أمر باعث شد هزاران کتاب در سراسر عراق چاپ و بدون هیچ توجه به طایفه ی دانش اموزان توزیع گردید و در ضمن تلاشهایی برای ترمیم مدارس و بازسازی اثاث بعضی مدارس در دستور کار خیران قرار دارد.

معظم له در باره بعضی سیاستمداران که در شبکه های تلفزیونی با متهم کردن همدیگر و تهمت زدنهای بی جا که بین ملت و دولت جدایی می اندازد انتقاد واین عمل را مورد سرزنش قرار دادند و فرمودند باید نقد وبرسیها دقیق باشد و تحقیقات لازم را انجام داده تا بتوانیم خوب و بد را از هم تشخیص دهیم وببینیم چه کسی طیب و چه کسی خبیث است.

ایشان با اشاره به اینکه باید با افراد متخصص مشاوره کرد و نتیجه ها را مورد بحث و گفت و گو قرار داد واین کار باید قبل از تصمیم گیریها انجام شود زیرا اثر مستقیمی بین اینده فرزندانمان دارد و باید یک منظومه ی معرفتی و آموزشی سالم در این راه بکار انداخت.

ودر پایان این دیدار لوح تقدیری از وزارت آموزش و پرورش به معظم له تقدیم شد.

      

Add A Knowledge Base Question !

+ = Verify Human or Spambot ?

آخر الأخبار