مرحوم حاج ابوذر الگوی خیر و نیکی

مرحوم حاج ابوذر الگوی خیر و نیکی
بسمه تعالی
مرحوم حاج ابوذر الگو و نمای خیر و نیکی، شب گذشته از میان ما رفت؛ این مرد عامل، صبور، سخت کوش و ایثارگر و خدوم، صاحب دل پاک حاج نبیل عباس مشهور به ابوذر است.
خداوند ایشان را غریق رحمت فرماید و در جایگاه مکرّمی قرار دهد؛ رفتن ایشان همانند کردارش بدون سر و صدا بود؛ هیچگاه از فعالیت‌های مستمر و کثیر خود در ده‌ها سال سخن نمی‌گفت بلکه آثار بجای مانده از او با آواز رسا حکایت از او می‌کرد، در مکان‌های زیادی ده‌ها مسجد و حسینیه و مدارس علوم دینی و منازل مسکونی برای طلاب علوم دینی و خانواده‌های آبرومند و ازدواج جوانان و کمک به نیازمندان و رساندن غذا و آذوقه و لباس و کمک به بیماران را از خود به یادگار گذاشت تا آنکه نام و آوازه‌ی او بر زبان‌ها جاری شد.
قلب او سرشار از حبّ و دوستی اهل بیت (علیهم السلام) بود، خود را وقف اقامه شعائر و خدمت در مواکب کرده بود. بر زیارت شب‌های جمعه امام حسین (علیه السلام) و نیز زیارت امیر المومنین (علیه السلام) حتی در زمان ستم و اختناق رژیم بعث و نیز در زمان شیوع بیماری کرونا مواظبت و مداومت داشت.
از دهه هشتاد قرن گذشته که با ایشان آشنا شدم او با نظام ظالم بعث که در اوج قدرت و سطوت بود در قالب گروه‌های جهادی همانند مجموعه شهید حسین علوان یعقوبی، مبارزه می کرد. (در سال ۱۹۸۸ خود و دوستانش به شهادت رسیدند.)
در دهه نود در آن برهه تحریم ظالمانه‌ای که بر ملت مظلوم روا داشته شد ایشان همواره با موتور سیکلت خود مساعدات و کمک‌های مادی و مالی را به نیازمندان می رساند، او با تمام علاقه و اخلاص این کارها را انجام می داد، و از این توفیق اللهی در کمک رسانی و فعالیت‌های خیرخواهانه خرسند و خوشنود و مسرور بود، او برای کسانی که دنبال آبادی آخرت خود هستند و در این راه کوشش می‌کنند الگو و نمونه خوبی است. او در دنیا زاهد بود و رنگ و لعاب آن، او را فریب نمی‌داد و چشم به آن نمی‌دوخت، و دیگران را در آنچه در دست داشت بر خود مقدم می‌کرد.
او در حال ساخت نزدیک به ۳۰۰ منزل مسکونی برای طلاب علوم دینی در منطقه مدینه العلم بزرگ نجف اشرف بود که اجل به او مهلت نداد تا به سرانجام رساند و او را از میان ما برد.
اگر مرگ جایگزینی را بجای او می‌پذیرفت به هر آنچه می‌توانستیم برای استمرار فعالیت‌های مبارک ایشان فدا می‌کردیم، اما خداوند متعال جوار خود را برای او خواست.

جاورت اعدائی و جاور ربه
شتان بین جواره و جواری

بدون اینکه از هم خداحافظی کنیم از میانمان رفت و این حزن و اندوه مرا دوچندان کرده است؛ گمان نمی‌کردم که ویروس کرونا اینگونه چنگال‌های خود را در او فرو برد. هیچ تسلّایی جز اشک، و ناله از قلبی آکنده از اندوه ندارم.
از خداوند متعال مسئلت دارم که از او به خوبی استقبال نماید و با اولیای طاهرینش سکنی گزیند و به خانواده و دوستانش صبر و سلامتی عنایت فرماید و جایگزینی برای ادامه فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش فراهم سازد.

محمد یعقوبی
۱۱ صفر ۱۴۴۲
۹/۲۹/ ۲۰۲۰

المرحوم الحاج ابو ذر مثال الخیر والمعروف

بسمه تعالى
المرحوم الحاج ابو ذر مثال الخیر والمعروف
رحل عنا اللیله الماضیه الرجل العامل الصبور المثابر المضحی الخدوم صاحب القلب الطیب الحاج نبیل عباس المعروف بـ (ابی ذر) رحمه الله تعالى واکرم مثواه , وکان رحیله بصمت کما کان عمله طیله حیاته فلم یکن یتحدث عن إنجازاته الکثیره والمتواصله طیله عشرات السنین بل کان عمله هو الذی یتحدث عنه حتى ترک بصمه مبارکه فی بقاع کثیره من خلال انشاء العشرات من الجوامع والحسینیات والمدارس الدینیه ودور السکن لطلبه العلوم الدینیه والعوائل المتعففه وتزویج ما لا یحصى من الشباب ومساعده المحتاجین واطعامهم وکسوتهم ومعالجه مرضاهم حتى صار ذکره الطیب على کل لسان.
کان قلبه مفعماً بحب اهل البیت (علیهم السلام) وولائهم متفانیاً فی إقامه شعائرهم والخدمه فی مواکبهم مواظباً على زیاره الامام الحسین (علیه السلام) لیالی الجمع وزیاره امیر المؤمنین (علیه السلام) منذ أیام البطش الصدامی، ولم یتوقف حتى فی ظرف وباء کورونا والحظر.
کان منذ عرفته فی ثمانینات القرن الماضی رافضاً للظلم ثائراً قریباً من المجامیع الجهادیه ضد نظام صدام فی ذروه طغیانه وجبروته کمجموعه الشهید حسین علوان الیعقوبی (استشهد هو ورفاقه سنه ١٩٨٨)
وفی التسعینیات حیث الحصار الجائر الذی أنهک الشعب المظلوم، کان دائب الحرکه فی نقل المساعدات العینیه والنقدیه على دراجته الناریه وتوزیعها على المحتاجین، یعمل بکل حب واخلاص وهو فرح بتوفیق الله تعالى لهذه الاعمال الخیریه، انه خیر قدوه واسوه لمن یرید حرث الآخره ویسارع الى الخیرات ونیل المکرمات، وکان زاهداً فی الدنیا لم تمتدّ عینه الى زخارفها، مؤثراً غیره على نفسه بما فی یده.
وعاجله الموت وهو یقوم بإنشاء حوالی ٣٠٠ دار لطلبه العلوم الدینیه ضمن مدینه العلم الواسعه الضخمه فی النجف الاشرف.
ولو کان الموت یقنع بالبدیل لافتدیناه منه بما شاء لیستمر فی هذه الاعمال المبارکه ولکن الله تعالى اختاره لجواره فقبضه الیه راضیاً مرضیاً.
جاورت اعدائی وجاور ربه شتان بین جواره وجواری
لقد زاد حزنی وألمی انه مضى من غیر ان یودع بعضنا بعضاً فما کنت احسب ان فایروس کورونا سینشب مخالبه فیه بهذه الکیفیه وهذه السرعه ولا سلوه لی الا الدموع التی اجریها من عینین قریحتین وقلب مکمد محزون.
اسأل الله تعالى ان یحسن وفادته وینزله منزلاً مبارکاً مع اولیائه الطاهرین ویخلف على أهله وذویه ومحبیه وان یهیئ من یواصل اعماله فی البر والاحسان.

محمد الیعقوبی
۱۱ صفر ۱۴۲۲
۲۹-۹-۲۰۲۰

Add A Knowledge Base Question !

+ = Verify Human or Spambot ?

آخر الأخبار