دیدار مرجع عالیقدر شیخ محمد یعقوبی دام ظله با نخست وزیر عراق

دیدار مرجع عالیقدر شیخ محمد یعقوبی دام ظله با نخست وزیر عراق وبررسی اوضاع سیاسی و أمنیتی و اقتصادی کشور

مرجع عالیقدر در این دیدار تاکید کردند که حملات نظامی به تنهایی بر تروریسم وبدون وجود وحدت ملی واصلاحات سیاسی واقتصادی واجتماعی برای ریشه کن کردن تروریسم امکان پذیر نمی باشد و مردم هر منطقه جنگی خودشان باید متحمل برقراری امنیت و همکاری با دولت و دفاع از شهرشان را تقبل کنند و زمینه را برای بازگشت خانواده های اوره را متحمل شوند زیرا در غیر این صورت باعث از دست رفتن نیروهای انسانی ومشکلات اقتصادی می شود وتمامی فعالیتهای انجام شده به دست سود جویان داخلی وخارجی از بین می رود.

این دیدار که در بیت معظم له در نجف اشرف انجامید مرجع عالیقدر از دخالت بعضی سیاستمدارن برای جلوگیری از اصلاحات سیاسی در دولت ابراز تعجب کردند. ایشان با اشاره به بعضی از احزاب سیاسی که از امتیازات خاص سیاسی برخوردارند و در حکومت شرکت دارند ولی هنگام بیان مشکلات خود را عقب می رانند و آن را به یک شخص تحمیل می کنند را نفاق و مستهجن خواند.

ایشان خواستار آن شدند که بسیج مردمی را قانونی و زیر نظر دولت قرار دهند زیرا این گروه مردمی خودشان عزت و وپایداری را در عراق برقرار کردند ولی بعضی از سوء استفاده کنندگان از این عنوان به کارهای شوم متوسل شدند و به مردم سوء استفاده می کنند لذا ایشان از قرار گرفتن سلاح فقط به دست دولت تاکید لازم را داشتند.

ایشان از لحاظ اقتصادی تأکید کردند که باید دولت برای اموری که سرمایه به کشور  وارد می کند توجه داشته باشد وآن را تقویت کند خصوصا تجارتهای غیر نفتی از جمله کشاورزی و صنعت و… واز اقدام دولت برای جلوگیری از مفسدین تاکید کردند.

در پایان این دیدار معظم له تاکید کردند که همه اصلاحات که قرار است در کشور انجام گیرد نیازی به گروه شجاع دارای عقل و حکمت و خبره باید زمام این اصلاحات را بر دست گیرند و از هیچ حزبی بیم نداشته باشند.

 

Add A Knowledge Base Question !

+ = Verify Human or Spambot ?

آخر الأخبار