حضرت فاطمه زهرا و اقامه احکام الهی

مرجع عالیقدر حضرت ایت الله یعقوبی دام ظله در جمع هزاران نفر از زائران حرم امام علی علیه السلام که از نقاط مختلف عراق برای بزرگداشت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به نجف اشرف آمده بودند به سخنرانی پرداختند.

معظم له در بیانات خود به چند محور و موضوع اشاره کردند که بخشی از آن در زیر می آید.

دشمنان دین در صدد از بین بردن هر نوع حرکت بیدارگر و اصلاحی که هدفش آگاه ساختن مردم و فعال سازی نقش دین درحیات امت اسلامی است می باشند بالاتر از آن در صدد چسباندن اتهامات و بدنام کردن و بی ارزش کردن و ایجاد شبهه در مورد آن هستند. همانگونه که در مورد قانون مدنی مذهب جعفری چنین کردند.

ایشان از ضعیف جلوه نمودن اسلام توسط مسلمانان ابراز ناخشنودی کردند که چرا مسلمانان در کشور مسلمان خود از اعلام هویت اسلامی خود خجالت می کشند در حالی که مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی دیگر درصدد تصویب قوانین خاص خود هستند تا شوون زندگی خود را بر اساس تعالیم اسلام تنظیم نمایند . برای نمونه مسلمانان انگلستان درخواست اجرای قانون ارث و وصیت و تنظیم مسائل مرتبط با مسلمانان هستند و حکومت نیز بر این مساله موافقت کرده است.

معظم له از کم توجهی حوزه علمیه نجف اشرف به مراسم بزرگداشت شهید صدر اول قدس سره ابزار تاسف کردند این در حالی است که سالگرد سی و چهارمین سال شهادت ایشان در پیش است . معظم له ایشان را یکی از مفاخر حوزه علمیه و خمیر مایه و آبروی حوزه برشمردند صفاتی که شایسته بهره های علمی و فکری این بزرگ مرد است که اندیشه های دوست و دشمن را به یک اندازه مبهوت ساخته است . این در حالی است که دولت کروسیا اقدام به نصب تمثال مبارک ایشان در مهمترین جایگاه علمی خود (کتابخانه دانشگاه مسکو) به عنوان کسی که دارای فعالیت های انسانی بوده کرده است. او تنها عالم مسلمان عربی است که به این شکل مورد احترام واقع می شود.

معظم له سبب تقسیم مرجعیت و حوزه علمیه به دو رهبری جداگانه در رفتار را اختلاف در فهم رسالت اسلام دانسته که بازگشت به تطبیق احکام شرعی و تنظیم مسائل حیات بر اساس آن می کند.

معظم له آن را به مساله ای غیر قابل سازش و تبعیض دانسته که قابل پشت گوش انداختن نیست.

عالم فعال و کوشا تنها به نگارش کلمات بر روی صفحات سفید اکتفا نمی کند بلکه حرکت کرده و شب و روز برای بازگرداندن هیبت و عزت اسلام، و کرامت و آزادی مسلمانان و خویشتن باوری تلاش کرده و شاخصه های هویت سلب شده آنها از طریق ارائه نظریات و تشریعات و منظومه های فکر ی و معرفتی بیان کرده و ثابت نماید که دین اسلام همانا بهترین نظام برای بشریت امروزین است همانگونه که برای انسانهای پیشین بوده است.

معظم له به برنامه ها و کارهای زنان مومن و ارزشی عراق و تاسی آنها به خط مشی حضرت زهراء و فرزندش حضرت زینب علیهما السلام در دفاع از دین خدا اشاره کردند  چه  هزاران نفر ازآنها اقدام به برگزاری گردهم آیی در مناطق مختلف عراق جهت تصحیح قانون احوال شخصی کردند و به این وسیله مشت محکمی به کسانی زندند که در صدد باقی گذاردن جامعه عراقی مسلمان و مومن بر طبق قوانین جاهلیت دارد.

ایشان به قدرت زن بر ایجاد تغییرات ، اصلاح ، استیفای حق ، بیدار ساختن ملت و اعاده مسائل به جایگاه اصلی خود اشاره کردند و فرمودند که زنان وزنه های مهمی هستند که امکان مغفول گذاشتن آنها و یا نادیده گرفتن آنها در انتخابات مجلس وجود ندارد …

 

Add A Knowledge Base Question !

+ = Verify Human or Spambot ?

آخر الأخبار