برنامه ها

معظم له معتقدند که بعد از سقوط نظام دیکتاتوری عراق درصفر۱۴۲۴ه و فراهم آمدن زمینه های کار و فعالیت پس آنکه هیچ راه و کاری جهت انجام وظیفه در زمان رژیم بعث نبود باید برنامه ها و فعالیتهای مرجعیت بصورت گروهی و جمعی (مؤسسه ای) و نه فردی سامان پذیرد ایشان پس از نابودی نظام استبداد در عراق به جهت تحقق بخشیدن برنامه مورد نظر خود در تاریخ۲۷صفر۱۴۲۴ه(۳۰نیسان۲۰۰۳م) کنگره ای به جهت  تأسیس و تشکیل مؤسسه (جماعه الفضلاء) برپا کردند.
این موسسه از فضلای حوزه علمیه که فعال اجتماعی و در بصیرت افزایی عمومی اهتمام می ورزند شکل گرفته که هر کدام با توجه به تخصص خود مشغول فعالیت میباشند هسته اولیه تشکیل دهنده این موسسه،طلاب پرورش یافته فکر و اندیشه انقلابی در محضر معظم له میباشند.
ایشان در سفرسه روزه ای که به بغداد داشتند در تاریخ ۲۲ صفر۱۴۲۴ه نماز جمعه حرم حضرت امام کاظم (ع) را اقامه کردند و طی خطبه نماز در راستای بصیرت افزایی ،مردم را متوجه این امر کرد که در تحولات جدید باید چه اموری را مطالبه کنند و خواسته های مردم چه چیزهایی باید باشند مردم را بجهت محقق کردن مطالبات و خواسته های خود دعوت به راهپیمایی عمومی روز دوشنبه به سمت میدان فردوس، مرکز بغداد کردند در آن راهپیمایی باشکوه که کیلومترها امتداد داشت جمع زیادی از مردم حضور پیدا کردند.
و از دیگر برنامه های سفر ایشان به بغداد دیدار بافرهنگیان و اساتید دانشگاهها بود که پیروان خود را به مشارکت عملی در راستای سامان بخشیدن به اوضاع اسلامی وملی بعد از سقوط صدام در۲۰۰۳م با تشکیل حزبی سیاسی بنام (حزب الفضیله الاسلامی) دعوت کردند که پس از تشکیل ،این حزب نقش گسترده و فعالی در کشور داشت که اکنون چند کرسی مجلس عراق را به خود اختصاص داده است.
و از دیگر برنامه های اعلام شده ایشان تشکیل اتحادیه های اصناف مختلف بجهت سروسامان بخشیدن به اوضاع واحوال خود میباشند همانند: اتحادیه اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاهها بنام (جامعیون) ، اتحادیه مهندسان بنام (تجمع المهندسین الاسلامی) ، و زنان بنام (رابطه بنات المصطفی (ص) ) و دیگر اصناف و اتحادیه های دیگر که معظم له خود از این موسسات حمایت و پشتوانی میکنند.
از جمله موسساتی (غیرازجماعه الفضلاء)که بلطف خداوند در جهت اهداف خود تا کنون فعال و نقش آفرین میباشند  می توان نام برد :
۱-جامعه الصدر الدینیه ، با بیش از ۲۰ شعبه در استانهای مختلف که زیر مجموعه حوزه علمیه نجف اشرف فعالیت میکنند و بالغ بر۲۰۰۰ طلبه را در خود جای داده است.
۲-جامعه الزهراء (س) ،با زیر مجموعه داشتن بیش از ۱۴ شعبه در شهرهای مختلف، وپرورش دهنده بیش از صدها  طلبه ،این همانند جامعه الصدر میباشد مگر اینکه ویژه خانمها میباشد.
۳-شبکه های تلوزیونی اسلامی (شبکه ماهواره ای “النعیم” ، شبکه “البلاد” از بغداد، و شبکه “الأمل” از بصره، وشبکه “سبل السلام” از ناصریه پخش میشوند).

Add A Knowledge Base Question !

+ = Verify Human or Spambot ?

آخر الأخبار