آیت الله العظمی یعقوبی:ضرورت اختصاص یک روز از دهه محرم به عزاداری امام حسن مجتبی(ع)

ضرورت اختصاص یک روز از دهه محرم به عزاداری امام حسن مجتبی(ع)

از تمام خطبای منبر حسینی، مسئولین هیئات عزاداری و پیرغلامان حسینی دعوت می کنیم که شب دوم دهه اول محرم را به عزاداری امام حسن مجتبی (علیه السلام) اختصاص دهند. و این نیست جز در راستای اعلام وفاداری با این امام مظلوم (ع) و ارتباط آن حضرت با قیام امام حسین (ع)؛ چرا که امام حسن (ع) زمینه قیام را فراهم کرد، پایه های آن را استحکام بخشید، فضای انقلاب را مهیا کرد و با حیله گری اموی ها، بی احترامی آنان به دین و مسلمانان و هتک حرمت مقدسات مخالفت کرده و فرزندان خود را برای جانفشانی و فداکاری در کنار امام حسین(ع) آماده کرد.

اختصاص یک روز یا بیشتر به عزاداری امام حسن مجتبی (ع) در راستای الگو پذیری از دیگر شهدای کربلا است، و موجب جبران کوتاهی ها نسبت به امام حسن(ع) و تداوم یاد مبارک آن حضرت است چراکه روز میلاد و شهادت ایشان کفایت مطرح کردن شخصیت ایشان را نمی کند و سیره ایشان و همراهی و همسویی با حرکت امام حسین ع را نمی توان در این زمان کوتاه مطرح ساخت.

زنده نگهداشتن یاد ایشان و تاسیس چنین روزی هرچند در دراز مدت نهادینه می شود برکات زیادی را در پی خواهد داشت و یاد دو سبط و دو ریحانه نبی مکرم اسلام محمد مصطفی (ص) موجب شادی آن حضرت (ص) خواهد شد. والله الموفق وهو المستعان.

محمد یعقوبی

۲۱/ذی حجه/۱۴۳۷

۲۳/۹/۲۰۱۶ِ

Add A Knowledge Base Question !

+ = Verify Human or Spambot ?

آخر الأخبار