زیارت ملیونی حکایتی است از نعمت ولایت

به نام خداوند متعال

زیارت ملیونی حکایتی است از نعمت ولایت

پس از اتمام و سرانجام هر برنامه ای باید درنگ کنیم و آن را ارزش گذاری کنیم و آثار و نتایج آن را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهیم، که آیا ثمرات و نتایج مورد انتظار از آن به دست آمد یا خیر؛ در عین حالی که باید قبل از انجام هر برنامه ای، نقشه راه را مورد دقت و نظر قرار داد تا بهترین دست آورد را داشته باشد زیرا موفقیت هر برنامه ایبا به دست آوردن نتایج مورد انتظار، مورد بررسی قرار می گیرد و ما الآن پس از موسم زیارت محرم و صفر هستیم لذا باید همین تحلیل و ارزیابی را نسبت به این رخداد عظیم داشته باشیم.

همانگونه که روشن است تعظیم شعایر دینی و زنده نگهداشتن آنها که در قالب ملیونی صورت گرفته است معانی و مفاهیم متعددی را در خود دارد که در مناسبت های مختلف از آنها سخن گفته ام؛ علاوه بر آنها بنابر فرموده خداوند متعال که می فرماید: (و امّا بنعمه ربک فحدّث)[۱] و روایات در باب نعمتی که باید از آن سخن گفت می فرمایند آن ولایت اهل بیت پیامبر (ص) است. لذا در این مورد باید گفت این شعایر و این راهپیمایی ملیونی حکایت عملی از نعمت ولایت است هر چند که صدا ندارد اما صدای خود را با تمام قوت و روشنی رسانده است.

و صدای خود را به تمام جهانیان رسانده است با اینکه پوشش خبری نمی شد و همچنین رسانه ها خواستار سانسور خبری این واقعه عظیم بودند تا سرپوشی روی آن قرار دهند و مانع تاثیر آن گردند،اما سر انجام ناچار شدند که گوشه ای از این حادثه بی نظیر را تحت پوشش قرار دهند و تاثیر و تاثر جوامع بشری از این حادثه و هدایت آنان با این نور را گزارش دهند، در سال جاری زائرانی بیش از هشتاد کشور در این راهپیمایی با شکوه شرکت کردند و هر ساله با عنایات اللهی بیشتر و بیشتر خواهند شد.

به من خبر رسید که شرکت سینمایی هالیوود برای ساخت فیلمی در موضوع زیارت اربعین ۲۰۰ ملیون دلار اختصاص داده است و کارگردان این پروژه برای ارزیابی میدانی و برنامه ریزی در ایام اربعین امسال وارد بصره شد و کار میدانی خود را شروع کرده است.

در ادامه باید گفت: از آنجایی که ملاک و معیار قبولیاعمال و زیادی اجر ثواب بهتر و با کیفیت تر انجام دادن آن است ( لیبلوکم ایّکم احسن عملاً )[۲] لذا از مومنان انتظار می رود که این شعایر را به بهترین وجه ممکن و با بهترین کیفیت و پرثمرترین نتایج انجام دهند و به منصه ظهور برسانند، و صرف عدد و کمیت ملاک عمل ما نباشد. به فضل اللهی ما شاهد آن هستیم که هر ساله این راهپیمایی عظیم بهتر و با کیفیت بیشتری رخ می دهد و برپایی موکب های بصیرت افزایی و اصلاح در طول مسیر نشانه این تغییر و تحول است و همچنین برپایی موکب های پاسخ به سوالات شرعی و نیز اقامه مجالس وعظ و ارشاد و سخنرانی و توزیع برشورهای تبلیغی و کتاب و محصولات فرهنگی و نیز اقامه نماز جماعت برای مردان و زنان و همچنین برپایی نمایشگاههای عکس و کتاب و نیز نمایشگاه کاریکاتورهای معنا دار در راستای انتقاد از ناهنجاری های اخلاقی، اجتماعی و دینی با روشی جذاب و نقد سازنده با اقبال عمومی مناسب روبرو شده است باید گفت این قبیل فعالیت ها کیفیت کار را دوچندان می کند.

و از این برنامه ها نتایج و پیشنهادات دیگری به دست آمد که امید می رود به اذن اللهی در آینده راه اجرا کردن آنها صورت بگیرد. ( و قل اعملوا فسیری الله عملکم و رسوله و المومنون )[۳].[۴]



[۱]– سوره ضحی آیه ۱۱.

[۲]– سوره ملک آیه ۲.

[۳]– سوره توبه آیه ۱۰۵.

[۴]– بخشی از سخنرانی حضرت آیت الله شیخ محمد یعقوبی (دام ظله) در جمع دیدارکنندگانی از  دو مرکز خبری فارس و قدس از ایران و فعالان بین المللی فضای مجازی در روز سه شنبه ۱۴ صفر ۱۴۳۸ مطابق با ۱۵/۱۱/۲۰۱۶.

Add A Knowledge Base Question !

+ = Verify Human or Spambot ?

آخر الأخبار