یک سال پس از سقوط شهر موصل

بسمه تعالى
یک سال پس از سقوط شهر موصل: هنوز آرزوی بازگشت عراقی موحد وشکوفا وجود دارد.
یکسال از سقوط موصل بدست قوای تکفیر و متحجر میگذرد وهنوز شهر موصل به دست ارهابیون و شهراهای دیگر میباشدو ملیونهانفر فرار و زنان را به عنوان برده فروخته و از بین رفتن اثار باستانی و منهدم شدن زندگی و اثار مخرب دیگر هنوز ادامه دارد و حکومت نتوانسته ارتشی محکم وشجاع بسازد جز اختلاف و لج گری چیز دیگری به دست ما نرسید وخداوند میفرماید (وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ) (الأنفال۴۶) و این قدرت عراق بدلیل این اختلافات به باد میرود و کشور عراق به دست جوانانی جاهل از کشورهای مختلف و افکاری متطرف افتاده است و تا حالا گروه تحقیقاتی نمی داند چرا موصل سقوط کرد و چه کسی پشت ان بود چه برسد که ان را برای مردم روشن و برملاکند.
همه در داخل و در خارج میخواهند با ارهاب داعش بجنگند ولی ما میبینیم که همه مگر گروه کمی با داعش همدست هستند وداعش را از نظر مادی و معنوی همراهی میکنند زیرا همه به مصلحت خود و نه به مصلحت عراق نگاه میکنند.
میبینیم که ارهابیون در حال توسعه هستند نه فقط از داخل حتی از خارج و از کشورهای خارجی مورد کمک قرار میگیرد وکسی به مصلحت عراق توجهی ندارد.
واین نشان حماقت بعضی از سیاسیهی عراقی است که مصلحت خود را بر کشورشان و اینده عراق مقدم ساختند.
در این سالی که گذشت چیزی جز نیروهای مردمی و جوانان رسالی ندیده ایم که بداد عراق برسند و مانع از ان شدند که عراق مورد تقسیم وتخریب قرار نگیرد.
بنده گفتم وتکرار میکنم که راه حل فقط نظامی نیست بلکه باید از لحاظ سیاسی اختلافات حل شود و به اقتصاد مردم رسیدگی شود.
این امر باید به دست بزرگان سیاسی و دینی عراق بصورت شفاف حل شود و باید این امور وشروط رعایت شود:
۱- ایمان داشتن به یکدستی عراق وجلوگیری از تقسیم واحترام همه اطراف.
۲- احترام به قانون اساسی و این انتخابات باید کشوری کامل بسازد و هر تغییری باید از راه قانون اساسی حل شود.
۳- جلوگیری از هر نوع استفزاز و لج گری سیاسی و بی احترامی به قانون اساسی.
۴- استفاده از افراد با تجربه و خبره دیده در دستگاه دولتی و سیاسی و نظامی.
هر مصیبتی که در حال حاضر از بعضی قوا میبینیم ولی هنوز ارزوی و امکان به وجود امدن عراقی ارام و باشکوه وجود دارد علی رغم وجود بعضی از مشکلات در سطح کشور و در سطح کشورهای خارجی ولی باید مصلحت کشور عراق را به مصلحت خود نفروشند وبا همدیگر کشور عراق را با دستان خود بسازیم.
شیخ محمد یعقوبی
۲۲/شعبان/۱۴۳۶

 

Add A Knowledge Base Question !

+ = Verify Human or Spambot ?

آخر الأخبار