سعی کنید کمک هایی را که انجام می دهید به نیابت از حضرت مهدی ( علیه السلام ) باشد

حضرت آیت الله العظمی یعقوبی ( دام ظله ) :

سعی کنید کمک هایی را که انجام می دهید به نیابت از حضرت مهدی ( علیه السلام ) باشد
بسمه تعالی

سعی کنید کمک هایی را که انجام می دهید به نیابت از حضرت مهدی ( علیه السلام ) باشد.

بسیاری از مؤمنانی که علاقمند به انجام کارهای خیر هستند ، مدتی است مشغول توزیع کمک های نقدی و غیر نقدی و سبد های غذایی در میان نیازمندان و افراد با درآمد محدود هستند ، کسانی که قرنطینه و ممنوعیت تردد برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ، آنها را متضرر کرده است .

این یک عمل انسانی بزرگ است که امیدواریم خداوند متعال آن را مورد قبول درگاه خویش قرار دهد و پاداش بزرگی نصیب آنها کند ( إِنَّا لَا نُضِیعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلًا) [سوره کهف:۳۰] (وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ) [سوره بقره: ۱۹۵] (إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِیبٌ مِنَ الْمُحْسِنِینَ) [سوره أعراف: ۵۶]

این افراد و دیگر مؤسسات خیریه اعلام کرده اند که این کارها را به نام مرجعیت و در تبعیت از رهنمودهای آن انجام داده اند ، این رفتار نشان از تبعیت و دلبستگی آنان به مرجعیت عالیقدر دارد که همواره با پشتیبانی مادی و معنوی خود از آنها حمایت کرده است .

لکن این عمل اگر به نام حضرت امام مهدی ( اروحنا له الفداء ) انجام شود ، قطعا نزد خداوند متعال محبوبتر و برکات بیشتری خواهد داشت ؛ چرا که آن حضرت منبع بذل و بخشش است که اگر وجود مبارک ایشان نباشد زمین ساکنان خود را فرو می برد، و با الطالف آن بزرگوار است که خیرات بر ما نازل می شود .

مگر اینگونه نیست که همواره دعا می کنیم خداوند متعال ما را از جمله کسانی قرار دهد که در یاری رساندن به امام ( علیه السلام ) تلاش می کنند ، بدون شک تلاش در کمک رسانی به مؤمنانی که پیرو آن حضرت هستند ، از مصادیق تلاش در یاری رساندن به ایشان ( صلوات الله علیه ) است ؛ چرا که این عمل از مسئولیتهای آن حضرت است .

 پس سعی کنید نیتتان در این عمل نیابت از آن حضرت در کمک به پیروان او باشد ، و به کسانی که کمک می کنید این نکته را متذکر شوید ، تا قلب آنان به امام و ولی امرشان نزدیک تر شود ، و احساس کنند که امام منتظر مسئولیت خود را در برابر آنها ادا کرده است ، و اینکه هر گونه کوتاهی که پیش می آید تقصیر ما است .

از دیگر فواید این عمل نصرت امام منتظر ( علیه السلام ) و دفاع از قضیه مهدویت و رد شبهات عدم وجود منفعت از ایشان ( سلام الله علیه ) در زمان غیبت است .

محمد یعقوبی

۲۲/ شعبان / ۱۴۴۱ ه

۱۶/ ۴/ ۲۰۲۰ م

Add A Knowledge Base Question !

+ = Verify Human or Spambot ?

آخر الأخبار