راه حل‌های آنی و راهبردی برای حل مشکلات کشور عراق

                                                                                                 مرجع عالیقدر عراق:
‎                                                                     راه حل‌های آنی و راهبردی برای حل مشکلات کشور عراق

مرجع عالیقدر اسلام شیخ محمد یعقوبی : اقدام اخیر دولت در ارائه لیست نامزدهای کابینه تکنوکرات را «مسیری درست» خواند، اما در ‎ عین حال خواستار مشارکت دادن گسترده طیف های سیاسی شد.
معظم له ،‌اقدام حیدر العبادی نخست وزیر عراق در ارائه لیست نامزدهای کابینه تکنوکرات طی روز پنجشنبه گذشته را «مسیری درست» خواند؛ مسیری که پیش از معظم له در سال ۲۰۰۸ به منظور خروج کشور عراق از مشکلات و تغییر و تحول کشور به سمت رونق و شکوفایی بر آن تاکید کرده بود.
با وجود اینکه این اقدام دولت عراق در کاهش بحران شدید کشور تاثیر مثبتی داشته است، اما به شکل درست صورت نگرفت و دارای ابهاماتی است و حیدر العبادی نخست وزیر عراق برای عبور از بحران اقتصادی و پاکسازی کشور از وجود لوث تروریسم و بازگشت آوارگان به کشور به مشارکت فراگیر و گسترده سیاسی نیاز دارد و فرصت رایزنی و مشارکت با دیگر احزاب و طیف های سیاسی وجود دارد.
مرجع عالیقدر در دیدار با «یان کوبیچ» رئیس هیئت سازمان ملل در عراق گفته که علت ناامنی در عراق عدم تلاش جدی بازیگران بین المللی و مسئولان عراقی برای حل مسکلات و بحران این کشور با استفاده از راه حل های استراتژیک و راهبردی است، بلکه تلاش آنها گذرا و آنی است به گونه ای که منافع آنها را تامین کند.
وی در ادامه دیدار خود با کوبیچ افزود: تشکیل دولت تکنوکرات در سایه هیمنه رهبران احزاب سیاسی و بستن دست پارلمان باعث می شود که این دولت در تحقق عدالت و آرزوها و آرمان های مردم ناتوان باشد.
معظم له در ادامه دیدار فرمودند: تسلط اشراری مانند داعش و دیگر گروه های تروریستی بر مناطقی از عراق و رویدادهای کنونی نتیجه اوضاع سیاسی ناامید کننده ای است که در کشور حاکم است. بنابراین باید اصل مشکلات مورد بررسی قرار بگیرد و ریشه آن خشکانده شود.
در انتهای این دیدار که بیش ا زیک ساعت به طول انجامید نماینده سازمان ملل بابت این راهکارها و ارشادات از معظم له کمال تشکر را نمودند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

منتشر شده در خبرگزاری فارس               http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950117001366

 

Add A Knowledge Base Question !

+ = Verify Human or Spambot ?

آخر الأخبار