استفتای کادر پزشکی

مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیخ محمد یعقوبی (دام ظله)
با سلام و تحیت و آرزومندی صحت و سلامتی
این استفتاء را خدمت شما عرضه می داریم:
۱. برخی آزمایشگاه های تشخیص طبی برای درآمدزایی بیشتر ترفندهای مختلفی را بکار می گیرند، و با تبانی تعدادی از پزشکان به شرط اینکه درصدی از دریافتی را به پزشک اختصاص دهند بیماران خود را به آنها ارجاع می دهد.
۲. برخی از داروخانه ها اجاره های مطب برخی از پزشکان را پرداخت می کنند تا در مقابل آنها بیماران خود را به آنها ارجاع دهند و برخی پزشکان برای تهیه دارو، بیمار را به داروخانه ای خاص ارجاع می دهند و داروخانه را به پرداخت درصدی از هزینه نسخه علاوه بر پرداخت هزینه اجاره مطب خود مجبور می کند که این کار باعث می شود داروخانه قیمت داروها را زیاد کند تا از عهده این مخارج بر آید.
گروهی از کادر پزشکی در ذی قار (عراق).

بسمه تعالی
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
اگر پزشک به داروخانه یا داروساز یا آزمایشگاه یا مرکز تصویربرداری و لیزری معینی ارجاع دهد و آن به دلیل اعتماد پزشک به کار تخصصی آنهاست اشکالی در آن نیست. اما اگر ارجاع بیماران و ارباب رجوع به آنها برای جلب منافع شخصی و غیر حرفه ای باشد بنده آنها را سفارش می کنم که اینگونه کارها را ترک کنند تا در مجرای طبیعی خودش همانند گذشته باشد، بجای اینگونه کارهایی که شهروندان بیچاره باید تاوان آنها را به خاطر زیادی قیمت ها بپردازند یا دواهای غیر ضروری یا بی فایده یا درجه غیر مطلوب را مصرف کند یا اینکه او را ملزم به نمونه برداری یا گرفتن عکس و سنوگرافی که تشخیص بیماری متوقف بر آن نیست و مانند آن، برکت در روزی را از خداوند متعال بخواهند (به زمینیان رحم کنید تا آنکه در آسمان است به شما رحم کند).

محمد یعقوبی
۲۳ ربیع الاول ۱۴۴۲
۲۰۲۰/۱۱/۹

Add A Knowledge Base Question !

+ = Verify Human or Spambot ?

آخر الأخبار